Goście ŚDM na wireckiej parafii

W piątek 15 lipca br. ok. 17.40 spotkaliśmy wychodzących z hali przylotów lotniska Chopina w Warszawie oczekiwanych gości z Burkina Faso (nazwa znaczy ZIEMIA SPRAWIEDLIWYCH). Po krótkim przywitaniu wsiedliśmy do autobusu i udaliśmy się w kierunku Ruda Śląskiej, a konkretnie w kierunku Wirka. Goście najpierw coś zjedli i napili się kawy w autokarze.
     Na plac kościelny szczęśliwie dotarliśmy ok. 22.25. Goście zostali przez młodzież w strojach regionalnych przywitaniu chlebem i solą. Oczekiwali też na nas rodziny, które przyjęły młodych Afrykańczyków pod swój dach. Po powitaniu i znalezieniu: rodziny przez gości i gości przez rodziny plac kościelny opustoszał i rozpoczęła się wizyta gości z Burkina Faso w naszej parafii.

Do rozpoczęcia Dni w diecezji, w środę 20 lipca br. pokręcą się nasi goście po okolicy. Gdzie będą i co zobaczą to w kolejnej relacji.

Dzisiaj - w sobotę16 lipca- razem z grupą pielgrzymów z Burkina Faso odwiedziliśmy pobliskie Świętochłowice. Najpierw byliśmy w Muzeum Powstań Śląskich, gdzie nasi goście mogli zapoznać się z historią oraz kulturą Górnego Śląska. Następnie przeszliśmy do odrestaurowanych niedawno wież KWK Polska, gdzie znajduje się piękny punkt widokowy. Wszędzie witano nas z wielką radością, ale i ciekawością. Mimo deszczowej pogodny nie zabrakło wszystkim dobrego humoru.

Dziękujemy Świętochłowicom za ugoszczenie pielgrzymów z Burkina Faso.

Kolejny dzien pobytu gosci z Burkina Faso- niedziela 17 lipca.
Przed poludniem pojechaliśmy do Parku Chorzowskiego, gdzie pierwszą atrakcją byl przjazd kolejka linowa " Elka". Nastepnie zwiedziliśmy Skansen, w którym uczastniczyliśmy we Mszy sw. Po Eucharystii nasi goście dali mini- koncert. Radosnym śpiewom towarzyszyly tańce ślasko-afrykanskie.
Nastepnie zostaliśmy zaproszeni do parafii sw. Wawrzynca w Chorzowie, tam również zaśpiewali przed kościolem. Radosna atmosfera towarzyszyla nam przy wspólnej kolacji na probostwie. Kolejny dzień pobytu naszych afrykańskich gosci minal radosnie. Można powiedziec, ze przeszliśmy przez niego tanecznym krokiem.

Dzisiaj w poniedziałek 18 lipca, razem z naszą grupą pielgrzymów z Burkina Faso wyruszyliśmy na wycieczkę w góry.
Mimo iż zbiórka pod kościołem była stosunkowo wcześnie,zarówno nasi goście, jak i parafianie towarzyszący przybyszom z czarnego lądu byli naładowani pozytywna energia. Pobyt w Beskidzie Ślaskim zaczęliśmy od zobaczenia granicy trzech państw, następnie wjechaliśmy kolejka górska na Stożek, gdzie w schronisku był czas na wzajemna integracje i zabawę. Po dłuższym odpoczynku w schronisku zahaczyliśmy o lody w kawiarni „Janeczka” co wyraźnie spodobało się pielgrzymom z Burkina faso. Całą wycieczkę zakończyliśmy mszą świętą w Goczałkowickim kościele

PS

Zauważyły nas już lokalne portale (cytując naszą stronę parafialną) , Jest też wzmianka na stronie archidiecezji

Dzisiaj- we wtorek 19 lipca razem z grupą pielgrzymów z Burkina Faso byliśmy w Piekarach Śląskich.
Wycieczkę zaczęliśmy od Mszy Świętej w Bazylice Najświętszej Maryi Panny, którą następnie zwiedziliśmy i zapoznaliśmy się z jej historią. Kiedy zwiedziliśmy wszystkie zakątki Bazyliki, przyszedł czas na odpoczynek w Ogrodzie Anioła. Nasi goście umilili nam czas swoimi afrykańskimi piosenkami.
Następnie poszliśmy do Muzeum Sanktuaryjnego. Jednak zanim tam weszliśmy, pielgrzymi z Afryki zostali poproszeni o wpisy do pamiątkowej kroniki. W muzeum mogliśmy zobaczyć ekspozycję związaną z bogatą historią Cudownego Obrazu i kultem, jakim jest on otoczony. Poza muzeum i Bazyliką byliśmy również na Kalwarii oraz w Kościele Zmartwychwstania Pańskiego. Jedną z wielu atrakcji dzisiejszego dnia było wystąpienie pielgrzymów z Burkina Faso w Radiu Piekary. Przez cały dzisiejszy dzień towarzyszyła nam wszystkim radosna atmosfera.

Około godziny 20 dołączyła do nas nowa grupa młodzieży tym razem z Włoch. Tak więc nasza parafia staje się coraz to bardziej wielonarodowa, a przez to mocniej się angażuje w Światowe Dni Młodzieży. W sąsiedniej parafii dołączą pielgrzymi z Ekwadoru oraz USA

w środę 20 lipca goście z Burkina Faso wyjechali do Katowic, gdzie zwiedzili miasto, odwiedzili katedrę, udzielili kilku wywiadów. No tak, no bo któż by nie chciał porozmawiać z gośćmi z tak niecodziennego kraju. Koleją następnie pojechali do Zabrza. Odwiedzili klinikę chorób serca prof. Religi, gdzie w kaplicy szpitalnej modlili się za pacjętów. Specjalnie dla najmłodszych pacjętów zaśpiewali pieśni ze swojego kraju. Wieczorem było wspólne spotkanie wszystkich rodzin i gości u Krzysia i Andżeliki. Napisać że było wspaniale to jakby nic nie napisać. Wktótce zmontowany filmik w wielkim skrócie ukaże wspaniale spędzony czas.

Nasi pielgrzymi z Włoch zwiedzalidziś Piekary Śląskie oraz obóz zagłady w Oświęcimiu

czwartek 21 lipca

Dzisiejszy dzień był pełen wrażeń. Zaczęliśmy od Mszy Świętej po której udaliśmy się na Stadion KS "Wawel". Tam został rozegrany mecz między drużyną polską i drużyną z Włoch oraz z Burkina Faso. Zawodnicy z zapałem grali o zwycięstwo. Na boisku, jak i poza nim, panowała niezywkła atmosfera. Po wysiłku nasi pielgrzymi udali się na obiad do domu parafialnego. Po południu byliśmy na wycieczce w kopalni Guido w Zabrzu. Tam poznaliśmy jej historię oraz dowiedzieliśmy się na czym polegała i polega praca górnika. Wieczorem wszyscy spotkaliśmy się na grillu w domu parafialnym. Nie obyło się bez tańców, śpiewów i niezwykłej, rodzinnej atmosfery. Dzień zakończyliśmy wspólną modlitwą. Dzisiejszy dzień był pełen wrażeń i na długo pozostanie nam wszystkim w pamięci.